DOBRZY NIEZNAJOMI
ALL OF US STRANGERS
Samotny scenarzysta Adam poznaje tajemniczego sąsiada Harry’ego, z którym rozpoczyna płomienny romans. W międzyczasie mierzy się z ciągle żywą w jego sercu żałobą po śmierci rodziców, których stracił 30 lat wcześniej.
Gdyby AFTERSUN Charlotte Wells miało queerowego brata, to byłby nim nowy film Andrew Haigha. Bynajmniej nie tylko przez Paula Mescala, jednego z najbardziej obiecujących aktorów młodego pokolenia w obsadzie, ale również przez zmysłowe i subtelne podejście do przygnębiającego poczucia straty oraz samotności.
Brytyjski reżyser ZUPEŁNIE INNEGO WEEKENDU bierze na warsztat ezoteryczną powieść Taichiego Yamady i wykorzystuje ją do przejmującej opowieści o doświadczeniach osób homoseksualnych. Scenarzysta Adam (nominowany do Złotego Globa Andrew Scott) świadomie izoluje się od świata zewnętrznego w londyńskim bloku, szukając weny twórczej. Nieoczekiwanie nawiedza go pijany sąsiad Harry z propozycją ekstatycznego romansu. Choć Adam nie od razu wyrywa się z więzienia jałowej pracy, do którego przywyknął, to daje sobie szansę na eksplorowanie relacji z przystojnym nieznajomym. W międzyczasie coraz częściej odwiedza sąsiedztwo na peryferiach miasta, wzbudzające wspomnienia o zmarłych rodzicach (Claire Foy i Jamie Bell). Adam podejmuje się wymagającej podróży w głąb siebie, aby skonfrontować się ze swoją nieprzepracowaną żałobą. Haigh snuje pełną emocji opowieść o niezasklepionych ranach i o duszącej potrzebie bliskości w melancholijnym Londynie.
Siła DOBRYCH NIEZNAJOMYCH tkwi w poruszających rolach Scotta i Mescala, pomiędzy którymi występuje intensywna chemia i wiarygodne pożądanie. Gorzki romans Haigha został uhonorowany siedmioma statuetkami British Independent Film Awards, w tym za najlepszy brytyjski film niezależny.
Michał Sołtysek